13.6.2022 7:29

Miksi tiedottaa – tiedottamisen rooli vuonna 2022

Lähes kaikki suuret organisaatiot lähettävät säännöllisesti tiedotteita. Mutta mikä on perimmäinen syy sille, että tiedottaminen on yhä niin laajalle levinnyt käytäntö? Mikä on tiedottamisen rooli viestinnässä vuonna 2022?

Lyhyt vastaus on, että tiedottamisella on edelleen keskeinen rooli mediaviestinnässä, brändin rakentamisessa ja luottamuksen herättämisessä.

Lue Lisää
17.5.2022 13:20

Yrityskauppa edessä? Näin kerrot siitä medialle

Yrityskaupat vaativat hurjasti työtä ja lopputulos on sekä ostajalle, myyjälle että siirtyvän liiketoiminnan edustajille äärimmäisen tärkeä. Miten herkästä asiasta kuten yrityskaupasta voi viestiä medialle siten, että toimittajien kiinnostus herää?

Lue Lisää
29.3.2022 7:15

Menestyksekäs IR-viestintä on selkeää ja suoraviivaista

Millaista on laadukas sijoittajaviestintä eli IR-viestintä? Millaista osaa siinä näyttelevät pörssitiedotteet?

Kysyimme asiaa kolmelta alan huippuosaajalta. Yhteistä heidän vastauksissaan on, että hyvä sijoittajaviestintä on asiallista, selkeää ja oikea-aikaista. Ja tietenkin tiedottaminen pitää hoitaa pörssin sääntöjen mukaisesti.

Lue Lisää
11.3.2022 8:15

Tavoitteena hyvät mediasuhteet – Lue 3 esimerkkitilannetta

Mediasuhteiden vaaliminen on organisaation maineen ja menestyksen kannalta tärkeää. Hyvät mediasuhteet ovat avain medianäkyvyyteen, ja siksi meiltä kysytäänkin usein apua ja neuvoja erilaisiin tilanteisiin, joissa tavataan toimittajia tai laaditaan viestiä medialle.

Lue Lisää
5.1.2022 7:14

7 vinkkiä siihen, miten olla hyvä mediakontakti

Kun organisaatio lähettää lehdistötiedotteen, valitun mediakontaktin täytyy olla valmistautunut yhteydenottoihin. Uutistoimitukset ovat virittäneet koneistonsa niin huippuunsa, että kiinnostavasta tiedotteesta voi tulla yhteydenottoja jopa muutaman kymmenen sekunnin kuluttua siitä, kun tiedote on saapunut toimitukseen.

Lue Lisää
20.10.2021 6:47

5 vinkkiä tiedotteen otsikon laatimiseen

Hyvä otsikko kertoo aina lukijallaan, mistä aiheessa on kyse ja miksi juuri tämän jutun lukemiseen kannattaa käyttää aikaa. Näin tiivistää konkaritoimittaja ja otsikkovelho Teppo Moisio näkemyksensä siitä, millainen on hyvä lehdistötiedotteen otsikko. Kokosimme Moision viisi vinkkiä hyvän otsikon laatimiseen.

Lue Lisää
15.9.2021 8:10

Miksi jokaisen asiantuntijan pitäisi hallita mediaviestintä?

Viestinnän sanotaan olevan liian arvokasta jätettäväksi vain viestinnän ja johdon harteille. Tässä ollaan oikeilla jäljillä, koska asiantuntijoiden ja muidenkin työntekijöiden merkitys ulkoisessa viestinnässä voi olla hyvin suuri. Esimerkiksi kotimainen elintarvikejätti Fazer on hankkinut asiantuntijoilleen mediavalmennusta, kuten yhtiön viestintäjohtaja kertoi seminaarissamme. Perustelu: yhtiössä on havaittu, että asiantuntijoihin luotetaan.

Kerron tässä kirjoituksessa seitsemän syytä, miksi jokaisen olisi hyvä tuntea mediaviestinnän perusteet ja kiinnostua myös jatkokurssista.

Jos et malta lukea perusteluja, voit hypätä suoraan käytäntöön täältä: Median silmään -valmennus

Lue Lisää