Tuloksellista tarinankerrontaa viestinnällä

Suunnittele, ennakoi, ajoita ja toteuta. Mittaa ja toista.

stt_tiedotteen_tarina_desktop
stt_tiedotteen_tarina_mobile

STT asiantuntijat auttavat viestinnän tavoitteen asetannassa

Tavoittelet organisaatiosi tilaisuudelle, tapahtumalle tai asialle julkisuutta. Brändille näkyvyyttä ja liiketoiminnalle menestystä ansaitun median avulla. Välineenäsi on laajasti tai sitten hyvinkin kapealle sektorille tehokkaasti kohdennettu viesti.

Jos kaipaat tavoitteen asetantaan apua, ota yhteyttä asiantuntijaamme!

Tutustu asiantuntijoihimme ja ota yhteyttä

image_eye.png
STT Info tiedotejakelu

STT Info tiedotejakelu: toteuttamistapa

Arvioi erilaiset vaihtoehdot viestinnän toteuttamiseen.

Tiedote on tärkeä viestinnän työkalu ansaitun medianäkyvyyden saavuttamiseen. Huomattava osa uutistoimitusten jutuista perustuu erilaisiin tiedotteisiin.

STT Infon avulla teet laadukasta tiedottamista.

Lue lisää STT Info tiedotejakelusta

STT Sulka ja kuvapalvelut: Sisällön suunnittelu ja tuotanto

Muotoile informatiivinen ja houkutteleva otsikko, tiivistä asia tehokkaasti ingressiksi ja mene leipätekstissä suoraan asiaan. Optimoi otsikko ja ingressi myös verkkonäkyvyyden ja hakukoneiden   kannalta. Valitse avainsanat, jotka vastaavat tiedotteen sisältöä.

Tarvitsetko apua tekstin kirjoittamiseen?  STT Sulka auttaa tiedotteen tekstin luomisessa ja tiedotteen ajoittamisessa.

Lue lisää STT Sulka -palvelusta

 

Varusta mediatiedotteesi laadukkailla valokuvilla. Vinkki: Varaa tilauskuvaus Lehtikuvalta tai valitse asiaan liittyvät kuvituskuvat Lehtikuvan kuvakaupasta.

Lue lisää kuvapalveluista

STT Sulka
STT Info tiedotejakelu

STT Info tiedotejakelu: Tiedotteen jakelun suunnittelu

Millaiselle medialle, toimituksille ja toimittajille kohdennat viestisi? Tavoitteletko mediaa valtakunnallisesti, kansainvälisesti, maakunnallisesti tai paikallisesti? Valtakunnallinen jakelu toimitusten omiin järjestelmiin varmistaa tiedotteesi näkyvyyden toimituksissa.

Omat kontaktit täydentävät mediajakeluita. Niihin voit sisällyttää mm. oman organisaatiosi tai tärkeitä sidosryhmiä.

Kansainväliset mediajakelut ja teeman sekä aihealueen mukaiset kohdennukset teemme puolestasi.

Lue lisää STT Info tiedotejakelusta

STT Pro: Tiedotteen ajoitus

Mistä saan apua parempaan ajoitukseen? STT Pro on ainut toimituksellinen työkalu, jolla ajoittamista voi parantaa. Se kertoo mediatilaisuuksien ajankohdat ja varoittaa Sinua mahdollisista toimitusten ruuhkista. Voisiko ajastaminen tai embargo sopia viestisi ajoittamiseen?

Jos mahdollista, vältä toimitusten ruuhkia. On viikonpäiviä, joina toimitukset ovat erityisen ruuhkaisia. Hyvin varhaiset aamut – tai jopa yö ja viikonlopun aamut saattavatkin olla parempia ajankohtia viestisiäsi ajatellen, jos kyse ei ole valtakunnallisesti merkittävästä, isosta ja odotettavissa olevasta uutisesta.

LUE LISÄÄ 

STT Pro
STT Info tiedotejakelu

STT Info tiedotejakelu: Tiedotteen julkaisu

Julkaise viestisi heti, ajasta se tai käytä embargoa. Mediajakeluiden lisäksi muista myös:

  1. Organisaation some-kanavat
  2. Sisäinen viestintä
  3. Oma media: julkinen uutishuone tai verkkosivu

Älä missaa mahdollisuuttasi julkisuuteen. Varaudu median mahdollisiin yhteydenottoihin. Kun tiedote on julkaistu, ole tavoitettavissa. Voit ilmoittaa tiedotteessasi myös tarkemman ajan, jolloin olette tavoitettavissa. Näin toimivat usein mm. viranomaiset.

Lue lisää STT Info tiedotejakelusta

Mittaaminen

Tiedotteen elinkaari on toimituksissa lyhyt, yleensä noin vuorokauden mittainen. Panosta siksi viestisi laatuun ja houkuttelevuuteen joka prosessin vaiheessa. Verkossa sen sijaan tiedotteesi elää pitkään. Palvelun tarjoamasta uutishuoneesta ja portaalista tiedotteesi saa jopa tuhansia katselukertoja ja jokaiselle STT Infon asiakkaalle löytyy oma joukko aktiivisia tilaajia.

Mikä oli tavoitteesi? Täyttyivätkö odotukset? Muutamia työkaluja mittaamiseen:

  • Tiedotepalvelun oma analytiikka: tiedotteen avaukset ja verkkoliikenne
  • Mittaaminen somessa: STT Infon Some-kanavat ja organisaation omat somekanavat
  • Laadukas mediaseuranta: printti, verkko ja some
Tiedotteen medianäkyvyyden mittaaminen
Analysoi ja toista

Analysoi ja toista

Analysoi – ja toista! Viestintä on jatkuva vuorovaikutteinen prosessi, johon sitoutumalla luot brändisi tunnettuutta tiedote kerrallaan, pitemmän ajan kuluessa. Palaa siis lähtöruutuun, tee tarvittavia muutoksia viestinnässäsi, opi virheistä ja nauti onnistumisista.