Miten herättää median kiinnostus? Lue tästä STT:n uutiskuvatoimituksen päällikön Panu Tuunalan vinkit!
Lue LisääMiten herättää median kiinnostus - kuvatoimituksen näkökulma
[Vieraskynä] Viranomaisviestintä – unelmien viestintätyötä
Viranomaisviestinnällä on paljon vaatimuksia, odotuksia ja velvotteita. On pysyttävä faktoissa ja varmistettava, että viestintä tavoittaa hyvin laajan yleisön.
Lue Lisää3 vinkkiä tiedoteanalytiikkaan
Tiedoteanalytiikka - mitä se tarkoittaa ja miten päästä alkuun?
Mediaseurannalla voi mitata tiedotteen läpimenoa journalistisessa mediassa, mutta sitä ei kannata pitää ainoana mittarina siinä, miten tiedote saa näkyvyyttä. Hyvät ja tehokkaiden jakelukanavien kautta julkaistut tiedotteet keräävät lukijoita myös suoraan, kun tiedote leviää sellaisenaan verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Miten mitata tätä näkyvyyttä?
Lue LisääMediaseurannan haasteet: liikaa erillisiä työkaluja
Mitä enemmän erillisiä työkaluja ja mitä hajanaisempaa seuranta on, sitä hankalammalta viestinnän strategisten tavoitteiden mittaaminen voi tuntua.
Lue LisääMediaseurannan haasteet: tiedolla johtamisen tulevaisuus
Mediaseuranta: taustapeilistä kristallipalloon
Väliotsikko löytyy vastikään valmistuneesta pro gradu -tutkielmasta, joka selvittää organisaation ulkoisen ympäristön monitoroinnin tulevaisuutta. Se kuvaa kärjistetysti asiantuntijoiden näkemystä muutoksesta, joka kohtaa myös viestintää. Menneen ajan tarkastelulle on tulevaisuudessakin tarvetta, sillä viestinnän täytyy säännöllisesti mitata omaa suoriutumistaan. Suoritusten arvioinnin rinnalle nousee kuitenkin ennakoivampi julkisuus- ja mediaseuranta.
Lue LisääJulkisuusanalyysi: tavoitteista tuloksiin
Pidimme 31.5.2016 webinaarin aiheesta julkisuusanalyysi viestinnän mittarina. Nostin tähän blogitekstiin lyhyesti muutamaan webinaarissa käsiteltävän aiheen.
Suosittelen, että tämän blogin luettuasi katsot vielä webinaaritallenteen: alla olevat aiheet muuttuvat siinä konkretiaksi, kun niitä käydään case-esimerkin eli Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin julkisuusanalyysin tulosten kautta läpi.
Julkisuusanalyysi viestinnän mittarina
Hyvin tehdyllä julkisuusanalyysillä pystyt osoittamaan viestinnän vaikutuksen. Mittaustulokset kertovat julkisuuskuvan nykytilasta ja paljastavat sekä viestinnän onnistumiset että mahdolliset kehityskohteet. Tulosten pohjalta voit tehdä perusteltuja päätöksiä siitä, mihin suuntaan ja miten lähteä julkisuuskuvaa kehittämään.
Mitä viestinnän ammattilaisen tulee ottaa huomioon, kun suunnitteilla on lehdistötilaisuuden järjestäminen? Mitä toimittaja toivoo lehdistötilaisuudelta?
Lue LisääLehdistötilaisuus: miten houkutella toimittaja paikalle?
Monissa toimituksissa resurssit ovat erittäin tiukoilla. Toimittajat ova kiireisiä eivätkä ehdi lähteä lehdistötilaisuuksiin lämpimikseen tai tarjoilujen houkuttelemana. Seuraavassa muutama vinkki, joiden avulla voit parantaa mahdollisuuksiasi saada lehdistötilaisuuteesi toimittaja ja kuvaaja paikalle.
Mediaseurannan haasteet: seurannan reaaliaikaisuus
Tilaa kirjoitukset sähköpostiisi:
Viimeisimmät kirjoitukset
Kirjoitukset aiheittain
- mediaviestintä (48)
- tiedote ja tiedottaminen (43)
- Viestinnän suunnittelu (23)
- visuaalinen viestintä (14)
- asiantuntijaviestintä (13)
- kuvat (12)
- viestintäpalvelut (10)
- maineenhallinta (9)
- viestinnän mittaaminen (9)
- lehdistötilaisuus (8)
- kriisiviestintä (7)
- mediaseuranta (6)
- sosiaalinen media (6)
- Pörssitiedottaminen (3)
- Mediaympäristö (2)
- asiakascase (2)
- tekijänoikeudet (2)
- tekoäly (2)
- johtoryhmä (1)
- järjestö (1)
- kilpailuttaminen (1)