Talousvaikuttaja Matti Apunen hehkutti aikoinaan Yhteishyvä-lehdessä kotimaista hernettä ja sen nerokasta pakastusmenetelmää. Vaikka kukaan ei pidä hernettä juuri minään, tuote on todella hieno, Apunen maalaili.

Elintarvikeyhtiö Apetit tietää yhtä jos toistakin pakastamisesta ja herneistä, tuottavathan sen sopimusviljelijät vuosittain miljoonia kiloja vihreää kultaa, jota viedään Suomesta muun muassa ruokaa rakastavien italialaisten käyttöön.

Kotimaisella pakasteherneellä on ikonisena tuotteena näkyvä paikka viestinnässämme, mutta luonnollisesti meillä on paljon muitakin aiheita. Haluamme tuoda esiin koko suomalaista ruoan arvoketjua. Kestävät ruokavalinnat korostuvat meillä sekä päivittäisissä toiminnoissa että viestinnässä, sanoo Apetit Oyj:n viestintä- ja vastuullisuuspäällikkö Miika Kemilä.

Helsingin pörssiin listattuna yrityksenä Apetitin tulee myös pystyä pitämään sijoittajat ajan tasalla ja jakelemaan pörssitiedotteet tiukan sääntelyn vaatimalla tavalla.

Kemilä kertoo, että nämä seikat yhdessä herättävät tarpeen tavoittaa erilaisia kohderyhmiä: kuluttajia, maatalous- ja ruokatoimittajia, talousmediaa sekä sijoittajia ja analyytikoita.  Yhtiö on vuodesta 2023 lähtien luottanut tiedotejakelu STT Infoon lehdistö- ja pörssitiedotteiden jakelussa.

- Meille tärkeää työkalun valinnassa oli tietysti toimintavarmuus ja helppokäyttöisyys. Halusimme työkalun, jolla yhdistää sekä pörssitiedotteiden että mediatiedotteiden lähettämisen sekä kattavat lähetyslistat ja jakelun, Kemilä kertoo.

Yhtiölle oli myös olennaista rakentaa toimivat yhteydet tiedotejakelusta omille verkkosivuille. Tiedotteet päätyvät suoraan julkaisun jälkeen apetit.fi:n ajankohtaista-sivulle ja sijoittajasivuille.

Viestintä- ja vastuullisuuspäällikkö Miika Kemilä arvostaa STT Infon helppokäyttöisyyttä ja esimerkiksi sitä, miten helppoa ajastetut tiedotteet on esikatsella vielä kerran. Myös kotimainen asiakastuki saa kiitosta.

- Harvoissa ongelmatilanteissa palvelu on erittäin nopeaa ja sujuvaa.