Printti- ja verkkoseuranta

STT Mediaseuranta hakee juuri sinulle relevanttia tietoa sanomalehdistä, aikakauslehdistä ja/ tai verkosta. Olet kartalla omasta julkisuuskuvastasi ja saat tietoa kilpailijoistasi, sidosryhmistäsi sekä koko toimialasta. Päivän päälle sekä takautuvasti. 

Seuranta ja haut rakennetaan aina sinun organisaatiosi viestinnän tavoitteiden pohjalta. Näin saat tuloksiisi vain olennaiset osumat. Mittaat sitä, mitä tavoittelet. Säästät aikaasi, kun epäolennaiset osumat ovat rajautuneet pois. Tässä räätälöinnissä sinulla on STT:n mediaviestinnän asiantuntijat käytössäsi. 

 

Digitaalinen sanomalehtiseuranta

  • Hakutulokset printtisanomalehdistä heti julkaisupäivän aamuna. Sähköpostiisi saapuvan raportin osumista pääset lukemaan alkuperäiset jutut suoraan alkuperäisen printtilehden sivulta. 
  • Mukana n. 150 sanomalehteä, ml. kaikki suurimmat: mm. Helsingin Sanomat, Turun Sanomat, Hufvudstadsbladet, Kauppalehti, Aamulehti, Ilta-Sanomat sekä Iltalehti. 
  • Vaivaton käyttää: pääset kaikkiin lehtiin yksillä käyttäjätunnuksilla, jotka kattavat kaikki lukuoikeudet. 

 

Digitaalinen aikakauslehtiseuranta

  • Hakutulokset aikakauslehdistä. Sähköpostiisi saapuvan raportin osumista pääset suoraan aikakauslehteen. Alkuperäinen artikkeli on luettavissa kokonaisuudessaan, suoraan lehden sivulta. 
  • Mukana merkittävä osa A-lehtien, Allerin, Otavamedian ja Sanoma Media Finlandin aikakauslehdistä sekä Kauppalehti Optio. Pääsy yhteensä n. 60 aikakauslehteen. 
  • Pääset kaikkiin lehtiin yksillä käyttäjätunnuksilla, jotka kattavat kaikki lukuoikeudet.

 

 Verkkoseuranta

  • Uutis- ja ajankohtaissivustot (mukana liki 4000 lähdettä) 
  • Organisaatio-, järjestö-, liitto- ja yhdistyssivustot (mukana yli 2000 lähdettä)

 

Someseuranta

  • Twitter
  • Facebook
  • Instagram
  • Blogit
  • Keskustelupalstat
  • Uutissivujen kommentit
  • Pinterest
  • Google+

 

Analyysipalvelut

Mediaseurantatietojen pohjalta tehdyt kvartaali- ja vuosianalyysit ovat syvällinen tapa seurata oman organisaation julkisuuskuvaa, mainetta ja näiden kehitystä. Mediaseurannan tietomassasta syntyvä näkemys mahdollistaa pitkäjänteisen laadullisen seurannan ja viestinnän mittaamisen. 

Julkisuusanalyysissa mediaseurannan osumat tilastoidaan ja niistä tiivistetään ajanjakson kokonaiskuva: julkisuuden aiheet, osapuolet ja sävy. Tietomassasta voidaan poimia teemoja, joiden ennustetaan nousevan tai mahdollisesti aiheuttavan kriisejä. Media-analyysi on myös hyvä tapa verrata omaa ja kilpailijoiden mainetta.

Julkisuusanalyysi on aina asiakaskohtaisesti räätälöitävää asiantuntijatyötä. 

 

STT Mediaseuranta check-list:

  • Sanomalehtiseuranta + aikakauslehtiseuranta + verkkoseuranta + someseuranta tai vain joku näistä, tarpeittesi mukaan.
  • Et jää Boolean-hakujen kanssa yksin: asiantuntijamme auttavat sinua niiden rakentamisessa.
  • Rajattomasti hakuja: hakujen lisääminen ja muokkaaminen ei vaikuta hintaan. 
  • Toimialaseuranta ja kilpailijaseuranta ilman lisämaksua. 
  • Aseta hakuihisi hälytys: saat viestin, kun osumien määrä nousee poikkeuksellisiin mittasuhteisiin.
  • Takautuva seuranta arkistosta: pääset sekä printti- että verkkolähteisiin 12kk ajalta.
  • Julkisuusanalyysit saatavilla lisämaksullisena palveluna.